Маршрут 2.1. Найкоротша дорога на гору Маковицю

яремче з маковиці

Якісний відпочинок в Яремче – це ознайомлення з природою Карпатських гір. Найбільш доступна та найближча гора називається Маковиця. До її вершини від Яремче є три маршрути. Наводимо детальний опис найкоротшого з них.

Перехід від Яремче до Маковиці на мапі, яку Ви можете знайти в кінці опису,  позначений індексами 2.1.

Як правило, маршрут долається за 3-5 годин, залежно від інтенсивності руху. Перепад висоти 474 м.

Основні орієнтири:

• асфальтована дорога в бік Ямної,

• стежки до плаю, плай;

• ретрансляційна

• вишка на хребті,

• дорога плаєм сінокосами,

• Маковиця.

Опис маршруту

00 км.

Залізнична станція Яремче (внрм 510 м). Ідемо до автомобільної дороги, де повертаємо направо. По дорозі бачимо безліч садиб так званого зеленого туризму. А також, готелів, санаторіїв та різноманітних кафе та ресторанів. Приблизно через 300-500 метрів – ринки. Спочатку звичайний. Потім сувенірний.

1 км.

Міст через Прут. Проходимо міст. Далі починається пологий підйом. Тут дорога розділена на дві – для прямого та для зворотнього руху автотранспорту. Від правої дороги на крутому повороті відгалужується стежина праворуч. Вона веде до водоспаду Пробій та ресторану «Гуцульщина». За прутом можна бачити будівлі санаторіїв та турбаз.

Однак, нам треба йти ліворуч. На початку лівої частини автодороги, де починається бетона підпірна стіна, починається стара стежина до плаю. Плаєм в Карпатах називають стежки по гребнях гір. Починається стежина над обривом та веде лісом. Приблизно через 10 хвилин стежка виводить на грунь ( хребет ) і далі йде по хребту. Тобто є плаєм.

На плаю колись були оглядові майданчики та оборонні споруди. Руїни однієї такої споруди можна побачити і нині. З лівого боку можна бачити долину Прута та Яремче. Праворуч село Ямна та долина Маківчика. Види в бік Яремче дуже мальовничі. Особливо, коли немає листя.

Схилом ґруня, вище від споруди, паралельно до плаю і праворуч прокладено добру стежку

( чапаш ). Нею йти досить легко. Тим більше, що вздовж чапашу є синьо-білі мітки, які не дадуть вам збитися з дороги.

2,5 км

Перехрестя. Тут нашу стежину пересікає інший чапаш. Ще австро-угорських часів. Можна піти ліворуч, в обхід вершини, що на цьому хребті. Можна праворуч до стежки Довбуша. Вона зовсім недалеко. На відстані 1 км. Але наш шлях прямо.

4 км.

Вершина з ретрансляційною вишкою.Ми знаходимося на висоті 843 м. над рівнем моря. Тут плай стає пологішим. Звідси ліворуч можна добре бачити Яремче, Дору і навіть Делятин. Праворуч можна побачити присілки Ямної. Йдемо плаєм угору. Звідси вже видно вершину Маковиці, до якої ми й прямуємо.

5,5 км.

Розвилка на плаю. Якщо піти ліворуч, можна спуститися в Дору. Але наша дорога прямо. Приблизно через 300 м. крутий підйом. Це останній підйом.

маковиця плай

6 км.

Вершина гори Маковиці. Ми прийшли на вершину Маковиці. Бачимо Хрест на вершині. Висота Маковиці- 984 м. над рівнем моря. Звідси відкриваються шикарні види. На півночі та на сході, далеко внизу синіє долина потоку Боярського. За ним видно полонинський хребет і гори Малева та Яворова. В тому ж боці видно знамениту Кичеру та Рокиту-Велику, яку можна впізнати по телевізійній вишці на ній.

яремче з маковиці

Навколо Маковиці, з трьох боків розташувалась долина ріки Прут. В 16 км на заході синіє хребет Довбушанка. Трохи ліворуч плаский хребет Синяка. А поруч з ним, на південному заході, гострий пік Хом’яка. До Хом’яка – 12 км. На півдні видніється Кукульський хребет. А десь далеко на горизонті можна побачити гостру вершину Говерли та товстий Петрос.

Схили гори покриті шанцями, що залишилися ще з Першої світової війни. А крім того, місцеві мешканці часто ходять на Маковицю молитися.

Мапа околиць Яремче ( описаний маршрут на ній позначений цифрами 2.1. )

яремче

Як підписатись на оновлення цього блогу.

Ви можете регулярно отримувати інформацію про оновлення блогу “Відпочинок в Карпатах”. Для цього впишіть свій e-mail у форму розташовану в самому низу бокової панелі праворуч, та натисніть Enter. Дякуємо.